KTM 690 SMC-R met ABS,tractioncontrol EN quickshifter met slechts 1615 km fabrieksgarantie ! ZONDAG OPEN !

KTM
690 SMC-R

€8990
Bouwjaar2019
Km-stand1615 Km

Verdere info

Deze 690 SMC-R van 2019 heeft slechts 1615 km en is werkelijk in nieuwstaat..en onder fabrieksgarantie.
Samen met de Nederlandse journalisten op stap gaan, betekent vaak de ontdekking van kleine cultuurverschilletjes. Naast de typische Vlaams-Franse woordjes en het onvermijdelijke ‘poepen’, zijn er toch meer dingen die we niet begrijpen dan je zou denken. Zo zullen niet alle noorderburen je snappen als je zegt dat KTM’s nieuwste 690’s ‘goed gerief’ zijn. Gelukkig verstaat iedereen dan weer wel waar het om draait als we concluderen dat zowel de enduro als supermoto perfect zijn om ‘een flink potje mee te raggen’. Maar laat me het toch even nader verklarenSlaan we ‘raggen’ er in het woordenboek op na, dan vinden we: 1) Hard rijden 2) Onbehouwen en hufterig rijden 3) Ravotten 4) Scheuren 5) Stoeien. Om maar te zeggen dat het niet echt iets te maken heeft met de ‘Ready to Race slogan waar ze bij KTM prat op gaan. Bij racen draait alles immers rond het neerzetten van de snelste tijd, als eerste over de meet komen enzovoorts, enzoverder. Hoewel snelheid zeker een verbindend element tussen raggen en racen is, gaat raggen zo veel verder dan dat.
“Raggen draait om hard rijden, maar het doorslaggevende element is niet zozeer de snelheid waarmee je de politiecombi op het achterwiel inhaalt.”
Er is niet altijd een winnaar en hoewel enkele dingen perfect objectief te meten zijn (de hoogste wheelie, langste drift, verste jump, kostelijkste crash, pijnlijkste blessure), blijft het bovenal een pure kunstvorm – eentje die overigens niet door iedereen geapprecieerd wordt. Ik kan wel m’n best doen om hier een definitie op proberen te plakken, al waarschuw ik je dat ze verre van allesomvattend is. Raggen draait om hard rijden, maar het doorslaggevende element is niet zozeer de snelheid waarmee je de politiecombi op het achterwiel inhaalt. Het gaat meer over de stijl waarmee je al driftend de apex van de volgende bocht mist om vervolgens je motor horizontaal in de berm te parkeren.Vanaf de eerste meters is het duidelijk dat onze voorrijder Clemens geen introductie tot ‘raggen’ nodigt heeft. Sterker nog, hij is een expert en na een kilometertje of twee geef ik alle pogingen om op m’n eigen weghelft te blijven op. Het tempo ligt zo retehoog dat er enkel een occasionele wheelie vanaf kan als we moeten wachten op de achterblijvers, verder is het gas open houden en proberen aan te pikken. De quickshifter komt daarbij van pas, al geeft die wel meteen aan dat je erg nauwkeurig moet schakelen,