Kawasaki
ZXR-750R

€12.990
Bouwjaar1991
Km-stand23052 Km

Verdere info

voor diegene die deze motor nog nieuw in de showroom hebben weten staan hoeft onderstaande beschrijving en lofzang niet meer.. voor de liefhebbers van eighties en nighties bikes mischien ook niet maar bij deze toch een woordje uitleg..
Kawasaki ZXR 750R  Met het design met de stofzuigerslangen die extra lucht naar de inlaat box leidden, maakte Kawasaki het verschil. De exclusieve R versie van de ZXR had 121 pk en in 1993 reed Scott Russel ermee naar de wereldtitel bij de Superbikes in 1993.
De Kawa was misschien niet de snelste motor van zijn generatie, maar in elk geval één van de mooiste 750 cc sportmotoren ooit. Kawa bouwde de ZXR 750 van 1989 tot 1996 en gebruikte het blok van de GPX 750 als basis. Bovendien is de motor één van de uithangborden van een klasse die jammer genoeg compleet verloren is gegaan. De racegerichte R-versie is degene met de hoogste potentiële waarde. Hij is nog net iets betaalbaarder dan het GSX-R 750 icoon, maar kwalitatief evenwaardig. En mooier.

The ZX-7RR was raced, gaining 12 AMA superbike championship victories. Kawasaki’s Road Racing team riders were Eric BostromDoug Chandler and Scott Russell. Doug Toland won the 1993 Endurance FIM World Championship. Andreas Hofmann won the 1997 Macau Grand Prix.

The ZX-7R has a 749 cc in-line four-cylinderfour-stroke engine.

The frame used on the ZX-7R is a lightweight aluminum twin-spar item, designed using computer-aided design to optimize strength. The rear subframe was constructed using steel, providing enough strength for a pillion passenger.

The swingarm used largely the same fabrication techniques to produce a hollow cast and pressed aluminum alloy hybrid swingarm, and the Uni-Trak rear suspension system features a predominantly lightweight alloy and aluminum construction. The Uni-Trak system was designed to provide a progressively stiffer damping and spring rate under compression. The rear suspension unit is fully adjustable in terms of damping, preload and compression.

The front suspension found on the ZX-7R comprises a fully adjustable 8-way compression and 12-way rebound 43 mm inverted cartridge fork.

Front brakes are 320 mm semi-floating front discs and Tokico six-piston calipers. Rear brakes feature a 230 mm disc with a twin-piston opposed caliper.

The ZX-7RR differs from the road model with an adjustable head-stock angle, swing arm pivot, additional increased adjustability 28-way compression and 13-way rebound to the front and 14-way rebound for the rear suspension, ten more than the R model, a solo cowl with a different aluminum subframe, and 41 mm flat-slide carburetors versus the 38mm on the base R model. It also has a close ratio gear-box fitted as standard and a crankshaft flywheel that is heavier and Nissin front brake calipers.[3][7][8]

Cycle World achieved a tested 1/4 mile time of 10.82 seconds at 129.68 mph (208.70 km/h).[2]