Honda
Rebel 500

€5990
Bouwjaar2018
Km-stand6125 Km

Verdere info

Deze Rebel 500 is inderdaad een rebel en duld geen competitie in zijn klasse of hij rebelleert inderdaad en duld geen tegenspraak want die is er niet in zijn klasse en dus vecht hij tegen grotere cilinderinhouden.

Topkoffer, scherm, valbeugels en een prachtig stel IXIL uitlaten

Als eerste valt bij de Honda Rebel 500 op dat de motor vrij smal is, maar vooral ook erg laag. Niet alleen dat, ook valt de vrij hoge tank op en het grote achterspatbord met daarop het zitje voor de passagier. Het doel bij Honda was om ‘m een chopped-bobberstijl mee te geven. Nu zal ik eerlijk zeggen dat ik niet erg thuis ben in deze chopperwereld en customs en choppers mijn minst favoriete motoren zijn. Het komt er op neer dat de motor zo kaal mogelijk moet zijn. Als ‘kaal’ gelijk staat aan ‘basic’, dan is dat bij de Rebel 500 goed gelukt.

Een groot verschil met veel choppers/customs is dat de voetsteunen bij de Rebel 500, niet zo ver naar voren staan. Ze staan voor custom-maatstaven juist wat dichterbij, ongeveer ter hoogte van het midden van motorblok. Hierdoor is de motor ook bijzonder geschikt voor mannen en vrouwen die wat kleiner zijn, maar ook met mijn 1.80m heb ik bij lange na geen knieën tegen mijn oren aan.

De Rebel 500 heeft best een stoere uitstraling en omdat het model nog onbekend is, kijken ook veel motorrijders er naar in een poging de motor te herkennen. Dikke 16″ ballonbanden geven de motor een grappige en ergens ook een beetje een retro-look, mede ook door de grote lage zwarte uitlaat langs de rechterkant van de motor, samen met de zwarte stereoshock veren en de matte verf. Honda heeft er voor gekozen om de motor vrij basic te houden en ‘m niet vol te stoppen met de laatste snufjes op technologisch gebied. Ook de verlichting is conventioneel, geen LED-verlichting, nee gewoon ouderwetse gloeilampen in zowel de koplamp, het achterlicht en de grote knippers. Ook op het stuur weinig extra toeters en bellen en de cockpit bestaat dan ook enkel uit een ronde schijf, waarover verderop in het verslag iets meer informatie staat. De knipperlichten aan de voorkant fungeren ook als running lights, ze branden dus constant met een zwak licht zo lang het contact aan staat. Dit is in Nederland verboden, maar de politie zal je waarschijnlijk hier niet snel voor aan de kant zetten.

Moto wordt afgeleverd met onderhoud voor aflevering en 1 jaar garantie op wisselstukken & werkuren. Zo kan u direct nog vele kosteloze  KM’s maken.

Ondanks dat wij ons best doen om fouten te vermijden bij de omschrijving van de voertuigen gebeurd het soms toch dat er verkeerde informatie in onze zoekertjes sluipt en daarom is het best om de voertuigen zelf te bekijken en te zien of de aangegeven opties ook allemaal aanwezig zijn op het voertuig.

30 dagen omruiling onder voorwaarden.

Wij nemen indien gewenst, uw huidige motor over.
Indien gewenst ook  financiering  aan zeer scherpe tarieven. Opgelet, geld lenen kost ook geld!