Voor de veeleisende rijders een raspaardje met de oerdegelijke AM6 Minarelli motor. Europese kwaliteit en geen Chinees surrogaat .

Fantic 50 MR Competition Dit is niet de gemakkelijkste 50cc-fiets om te rijden – maar het is waarschijnlijk de leukste! De Fantic 50 MR Competition is een fiets van extremen. Het is de meest veeleisende 50cc-motor waar ik ooit op heb gereden, met al het vermogen boven in het toerentalbereik, waardoor je hem volledig moet opwinden voor de beste prestaties. Tegelijkertijd is het de leukste bromfiets waar ik ooit op heb gereden, met een topsnelheid van 45 km / u op de geteste    

Fantic SM 50 …De 50 CC Supermotard voor de veeleisende bromfietsrijder

beperkte versie - geweldige vering en remmen en dat heerlijke tweetaktgeluid.
LOOKST Deze motor in Motard-stijl is net zo stijlvol als ze zijn. De grote spaakwielen, de handgemaakte uitlaatpijp, de enorme veerweg en hoogwaardige componenten zoals Tommaselli-staven trekken de aandacht.
TECHNISCHE GEGEVENS Motor: Eencilinder 2-takt, Euro4, vloeistofgekoeld
Cilinder: 48,9 cc
Carburateur: DellOrto ø16
Zuigerdiameter: 40,3
Brandstofinlaat: membraan
Ontsteking: elektronisch, variabel
Beroerte: 39
Starter: kickstarter
Versnellingen: 6
Koppeling: Multidisc in olie
Uitlaat: spruitstuk en uitlaat Euro4 ‘Competition’ van BigOne
Frame: Perimeter staal CrMo
Subframe: verwijderbaar in staal
Zwenkarm: van staal, variabele doorsnede en progressieve schakel
Banden: 100 / 80x17 - 130 / 70x17
Wielen: aluminium, zwart geanodiseerd
Remmen: schijf "Wave" ø260 mm - schijf "Wave" ø220 mm
Drievoudige boomklem: aluminium, CNC-raceklemmen
Voorvering: FANTIC FRS ø41 mm ondersteboven
Achtervering: FANTIC FRS 50 Piggyback - 1 regeling
Stuur: ø28 zonder dwarsstang
Lengte: 2040 mm
Zithoogte: 875 mm
Wielbasis: 1420 mm
Gewicht: 84 kg
Brandstoftank: inhoud 7,5 l