Pages Menu
Facebook
Categories Menu

Posted by on sep 15, 2016 in |

Suzuki GSX-S1000F ABS L6

Suzuki

GSX-S1000F ABS UF L6

€ 9999

YOUR INVITATION TO PURE SPORT

Agressie in een nieuwe vorm

De GSX-S1000F combineert een wilde, ruige en agressieve look met een hoog rijcomfort. De algemene lijnen van de motorfiets doen denken aan een roofdier dat klaarstaat om zijn prooi te bespringen waarbij de led-positielichten doen denken aan zijn hoektanden. En een combinatie van zwart plastic en gelakte onderdelen benadrukt de assertieve, sportieve persoonlijkheid van de motorfiets.

Legendarische prestaties

De GSX-S1000F is uitgerust met een voor de straat getunede versie van de legendarische 1000cc vier-in-lijn motor van de GSX-R1000. De volledig hertekende motor levert een zachte gasrespons en een onmiddellijke, gecontroleerde acceleratie, garant voor sportieve prestaties met een adrenalinerush.

Geavanceerd motormanagement

De instellingen van het motormanagement (ECM) systeem zijn geoptimaliseerd voor sportief rijden. Het uitlaatsysteem bevat een Suzuki Exhaust Tuning (SET)-systeem. Een servogeregelde vlinderklep gaat open afhankelijk van de meetwaarden voor motortoerental, gaskleppositie en ingeschakelde versnelling. Ze regelt de uitlaatdrukgolven om de verbranding bij lage toerentallen te verbeteren.

Tractiecontrole met drie standen

Dankzij het geavanceerde tractiecontrolesysteem van Suzuki bedient de piloot het gashendel met nog meer vertrouwen, ongeacht de rijomstandigheden. Op die manier is sportief rijden nog meer fun én minder vermoeiend.

De piloot kan één van de drie standen inschakelen of het tractiecontrolesysteem gewoon uitschakelen. Stand 1 is voor sportief rijden met minimale tussenkomst van het systeem. Stand 3 geeft een maximale tractiecontrole voor slechte rijomstandigheden. Stand 2 biedt een evenwicht dat ideaal is voor standaard wegomstandigheden.

Een chassis ontwikkeld voor puur plezier

Suzuki heeft een nieuw chassis ontworpen in een compact, licht pakket dat de GSX-S1000F wendbaar en fun maakt. Elk aspect van het chassis legt de nadruk op fantastisch weggedrag en controle in dagdagelijkse rijomstandigheden, van drukke straten tot bochtige bergpassen.

Een nieuwe upside-down KYB-voorvork van 43 mm zorgt voor een sportieve, maar comfortabele rit. De voorvork is voorzien van een instelbare (ingaande en uitgaande) demping en veervoorspanning.

Krachtige remtechnologieën

De GSX-S1000F heeft dezelfde radiaal gemonteerde Brembo monoblock remklauwen als de GSX-R1000. De remklauwen beschikken elk over vier tegenoverliggende zuigers van 32 mm en een zwevende schijfrem van 310 mm.

Een antiblokkeersysteem (ABS) helpt de piloot om de motor stabiel te houden, zelfs tijdens de hardste remmanoeuvres. De lichte, compacte ABS-regeleenheid meet 50 keer per wielrotatie de snelheid van de wielen en stemt de remkracht af op de beschikbare tractie.

Een compleet lcd-dashboard

Het dashboard is een lichtgewicht lcd-scherm met regelbare helderheid dat de volgende informatie weergeeft: snelheid, toerental, kilometerstand, dubbele tripteller, versnellingsindicator, de temperatuur van de koelvloeistof, het gemiddelde brandstofverbruik, het huidige brandstofverbruik, stand van de tractiecontrole en een uurwerk.

De witte achtergrondverlichting zorgt voor een uitstekende zichtbaarheid ‘s nachts.Het display bevat ook led-lampjes voor de richtingaanwijzers, de verstraler, eventuele storingen, ABS, tractiecontrole, koelvloeistoftemperatuur en oliedruk.

De GSX-S1000F ABS is beschikbaar in de kleuren Blue, Matt Grey en Black/Red voor €12.999,00 inclusief btw, inclusief Suzuki Assistance en exclusief €130,00 rijklaarmaakkosten.

Specificaties:

motor: 4-takt, viercilinder, 4 kleppen/cil., injectieboring x slag: 73.4 x 59 mm cilinderinhoud: 999 cc max. vermogen pk/kw: 142/@ tpm. max. koppel Nm: @ tpm. overbrenging: ketting versnellingen: 6 voorrem: dubbele remschijf, hydraulisch, vierzuiger, radiaal achterrem: remschijf voorvering: upside down, achtervering: monoshock, regelbaar zithoogte: 810 mm wielbasis: 1460 mm karakter: touring prijs: € 9999
Extra’s: ABS Tractiecontrole
Prijzen en info zijn niet bindend en blijven steeds onder voorbehoud van wijzigingen.