Pages Menu
Facebook
Categories Menu

Posted by on jan 13, 2016 in |

Kawasaki H2

Kawasaki

H2

€ 26.000,00

De nieuwe Kawasaki Ninja H2 is de belichaming van Kawasaki’s passie voor prestaties, het streven naar technische superioriteit en het verlangen om de ultieme straatmotor te bouwen. De H2 is voorzien van een heuse supercharger, een mechanisch aangedreven compressor die volledig in eigen huis is ontwikkeld en gebouwd.

De Ninja H2 maakt veel indruk op iedereen die oog heeft voor technologisch vakmanschap – en hij biedt de meest bloedstollende acceleratie van alle straatmotoren.

In eigen huis ontwikkelde compressor

De compressor van de Ninja H2 is ontwikkeld door de motorfietsafdeling in samenwerking met andere divisies binnen de KHI-groep, namelijk de Gas Turbine & Machinery Company, Aerospace Company en de Corporate Technology Division. Door deze mechanisch aangedreven compressor in eigen beheer te ontwikkelen, kon hij optimaal worden afgestemd op de vermogenskarakteristiek van de H2. Deze zeer efficiënte, motorfiets-specifieke compressor vormt de sleutel tot het enorme vermogen en de gigantische acceleratie die de ingenieurs aan de H2 wilden meegeven. Doordat hij niet door de uitlaatgassen, maar mechanisch wordt aangedreven, is er geen vertraging in de respons zoals bij een turbocompressor.

Motorkoeling

Om het motorblok compact en eenvoudig te houden, is er één smeersysteem dat een koelende oliestroom levert voor zowel de motor, de compressor als de versnellingsbak.

Speciaal ontworpen wielen

De aluminium gietwielen zijn speciaal voor de Ninja H2 ontworpen.

Kawasaki River Mark

De Kawasaki-motorfietsafdeling kreeg speciale toestemming om op de Ninja H2 het Kawasaki River Mark te gebruiken. Dit speciale logo is gereserveerd voor producten van historische betekenis.

Motorblok gemaakt op een vermogen van dik 300 pk

Hoewel het motorblok de vertrouwde vier-in-lijn-configuratie heeft, zit het H2-motorblok vol met speciaal voor deze compressormotor ontwikkelde technieken. Sommige daarvan geheel nieuw, andere afkomstig van andere afdelingen in het Kawasaki-concern. Elk component is berekend op de bijzondere functie in dit blok. Niet alleen vanwege de hogere luchtdruk in het inlaattraject, maar ook om de betrouwbaarheid te waarborgen bij de hogere verbrandingsdrukken en het vermogen van meer dan 300 pk dat het blok levert in de H2R-circuitversie. Het hele blok is daarom berekend op belastingen die anderhalf tot twee keer zo groot zijn als bij een normaal ademend 1000cc-blok. Het blok in de H2 is afgezien van de nokkenassen, koppakking en koppeling zelfs exact gelijk aan het blok van de H2R.

Vakwerkframe

Door een stalen vakwerkframe te gebruiken, kon een elegante, lichte constructie worden toegepast die in staat was om aan de zware eisen voor de circuitversie te voldoen.

KQS (Kawasaki Quick Shifter)

De Ninja H2 is de eerste Kawasaki die standaard is voorzien van een quickshifter, voor razendsnel opschakelen zonder het gas terug te draaien of de koppeling te gebruiken.

Versnellingsbak met schakelmoffen

Om snel en vloeiend schakelen mogelijk te maken, is gekozen voor een systeem met schakelmoffen. Deze versnellingsbak, die Kawasaki ook toepaste op hun MotoGP-racer en ook te vinden is in de Formule-1, is ontwikkeld samen met de Kawasaki race-afdeling.

Remmen

In het voorwiel zorgen twee enorme 330mm-remschijven van Brembo, met een forse dikte van 5,5 millimeter, voor fenomenale stopkracht.

Aerodynamisch kuipwerk

Het is geen toeval dat de H2 vanaf de zijkant gezien niet de typische voorovergerichte houding heeft van de meeste moderne supersportmotoren.

High-tech lak

De spiegelende zwartchroom-lak op de Ninja H2 is door Kawasaki specifiek voor motoren ontwikkeld. Het sterk reflecterende oppervlak accentueert nog eens de toch al overweldigende vormgeving van dit absolute kanon.

Hydraulisch bediende koppeling met back-torque limiter

Hydraulische bediening vraagt minder onderhoud en zorgt dat de koppeling niet hoeft te worden nagesteld, wat  betekent dat het aangrijppunt gelijk blijft. De hoogwaardige Brembo-onderdelen zorgen daarbij voor zeer lineair aangrijpen.

Verlichting

In tegenstelling tot de H2R heeft de H2 alle wettelijk verplichte verlichting. Afgezien van het gloeilampje voor de kentekenplaatverlichting zijn er uitsluitend lichte, duurzame LED-lampen toegepast.

Enkelzijdige achtervork

De Ninja H2 is de eerste Kawasaki met een enkelzijdige achtervork.

Dashboard en bediening

Het geavanceerde high-tech design van het dashboard geeft je bijna het gevoel in een straaljager te zitten – als de acceleratie dat al niet deed. Schakelaars op het stuur zorgen ervoor dat alle mode-selecties en dashboardfuncties binnen handbereik zijn.

Zitpositie en ergonomie
Aangezien alles draait om maximale acceleratie en topsnelheid, is er op de Ninja H2 alleen een solozadel voor de rijder te vinden. Dat scheelt ook een hoop klachten onderweg.

Specificaties:

motor: 4-takt, viercilinder, 4 kleppen/cil., injectieboring x slag: 76 x 55 mm cilinderinhoud: 998 cc max. vermogen pk/kw: 200/147.2@11000 tpm. max. koppel Nm: 133.5@10500 tpm. overbrenging: ketting versnellingen: 6 voorrem: dubbele remschijf, hydraulisch, vierzuiger, radiaal achterrem: remschijf voorvering: upside down, regelbaar achtervering: monoshock, regelbaar zithoogte: 825 mm wielbasis: 1455 mm karakter: hypersport prijs: € 26.000,00
Extra’s: ABS Tractiecontrole
Prijzen en info zijn niet bindend en blijven steeds onder voorbehoud van wijzigingen.